2013. május 30., csütörtök

Petike kezd beindulni...

Ez a gyerkőc napról napra új dolgokat produkál. Az hiszem meg vannak számlálva a nyugodt napjaim, mert gyanítom, hogy hamarosan el fog kezdeni mászni. Tegnap délután elkezdett négykézlábra emelkedni. Először csak kicsit tartotta meg a pózt, de már egyre tovább időzik benne. Sőt a popóját is hintáztatja közben. Valamint fekvőtámaszba is nyomja magát, tehát csak a kezei és a lábujjai tartják. Van hogy közben még magasabbra emeli a fenekét.
A napokban hirtelen produkált új dolgokat a mozgásban. Végre elkezdett a hasáról a hátára is forogni. Aztán a kezével hátranyomva magát tolatva, majd gurulva közlekedni. Hason fekve a kezével már ügyesen irányba is hozza magát.
Szóval ha beindul a mászás, akkor aztán le sem vehetem róla a szememet. Azt hiszem eljött az idő, hogy beszerezzünk egy összecsukható járókát. Az az új lakásban is jól fog jönni.
Ja, a mozgásos produkcióból majdnem kimarad a legújabb: fordulásból fekvőtámasz!!! Hmmm és mindez tegnap óta. Még a végén tornász lesz ez a kölyök. Na az imént sikerült arccal előre landolnia a négykézlábból... Mi lesz itt később. Úgy féltem azt a turcsi kis orrocskáját!

Újabb cukisága a szuszogás is. Felhúzza az orrát és édesen szuszog. Teszi ezt ha mérges, de akkor is ha huncutkodni akar. Aztán ha cipzáros felsőben vagyok amikor felveszem, akkor azt mindig elmélyülten cibálni, szerelni kezdi.

Szeretem a kreatív, fejlesztő gyerekjátékokat. Legújabb szerzeményünk az elég megosztó Doman módszeren alapuló szó/olvasás tanító játék. A kártyákat tematikusan összerendeztem neki és hát magam is meglepődtem néhány nap eredményén. A színek olyan szinten mennek neki, hogy ha megmutatom neki, hogy melyik a piros és kérem, hogy válassza ki a kártyák közül ügyesen megteszi többször egymás után. Nem erőltetnék rá ilyeneket, de folyamatosan új ismeretekre vágyik és annyira élvezi. Tegnap a védőnőnknek is bemutatta a tudományát.
Egy régebbi fejlesztős játékunk a farmos zenélős. Az adott állatot megnyomva annak a hangját utánozza és zenél is. Eddig hanyatt fekve játszottunk vele, mert féltem nehogy beleüsse a kis arcát, de most hogy hason is odaadtam neki elvetemülten tudja püfölni, szerelni, felfedezni.
Ezt sikerült levideóznom is. Az elvetemültebbet teszem fel, mert ez rövidebb (sajnos lassú a netem már így a hónap vége felé). Majd megpróbálom a többi produkcióját is felvenni, csak legtöbbször a kamera jobban érdeki és az istenért sem akarja olyankor produkálni magát.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése